Opis szkolenia Cross i Up Selling:
Jeśli myślisz o sprzedaży jako o procesie tworzenia nowego lepszego doświadczenia dla klienta, przy jednoczesnym zacieśnianiu z nim więzi to dobrze trafiłeś.
Współczesny klient to każdy z nas, czyli zaganiany w swojej codzienności człowiek.
Nie zmieniamy się jednak pod względem dążenia do zaspokojenia swoich potrzeb w perspektywie czasu. Dziś na zaspokojenie swoich potrzeb mamy niestety mniej czasu. Współcześnie wchodząc do sklepu klient czuje się doskonale, jeśli uda mu się uzyskać kilka korzyści jednocześnie na raz. Jeśli sprzedawca umie zadowolić klienta poprzez umiejętne kompleksowe zaspokojenie jego potrzeb zyskuje podwójnie: zwiększa swoje zyski i zyskuje odnawialne źródło przychodów w postaci zadowolonego, ciągle powracającego klienta. Tą umiejętność między innymi zdobędziesz poprzez udział w szkoleniu z Cross i Up sellingu.
Jeśli więc chcesz zwiększyć swoje praktyczne umiejętności w zakresie sprzedaży złożonej oraz poszerzyć wachlarz swoich umiejętności w taki sposób, że pozwolą Ci przekonać klienta do kupowania towarów niosących ze sobą więcej wartości, to szkolenie umożliwi Ci uzyskanie takich korzyści.
Czas szkolenia
1 dzień – 8 godzin
Korzyści
Po szkoleniu będziesz potrafił:
• Rozpoznawać potrzeby klienta i uzyskiwać ważne dla Ciebie informacje
• Przeprowadzać klienta przez cały proces sprzedaży jednocześnie wyznaczając subtelnie kierunek
• Prowadzić prezentację językiem korzyści
• Prezentować produkty lub usługi w komplementarny sposób
• Używać skutecznych metod wpływu na klienta
• Radzić sobie w kontakcie z niezdecydowanym klientem
• Zwiększać sprzedaż poprzez łączenie lub sprzedawanie większych bądź bardziej zaawansowanych produktów
I będziesz znał:
• Skuteczne techniki sprzedaży cross i up sellingu
• Zasady sprzedaży decydujące o jej skuteczności
• Zasady procesu decyzyjnego klienta
• Metody prowadzenia sprzedaży wiązanej językiem korzyści
Profil uczestnika:
– Sprzedawcy pracujący w punktach sklepowych pragnący poszerzyć swoje umiejętności
– Przedstawiciele handlowi
– Pracownicy call center pragnący poszerzyć swoje umiejętności sprzedaży
– Właściciele firm i kierownicy zajmujący się sprzedażą
METODY PRACY WYKORZYSTYWANE W TRAKCIE SZKOLENIA:
• Wykłady
• Dyskusje moderowane
• Symulacje
• Drama
• Ćwiczenia indywidualne i grupowe
• Peer coaching
Program szkolenia Cross i up selling
1. Wieloaspektowość sprzedaży i jej najważniejsze uniwersalne prawa
• Różne strony i oblicza sprzedaży
• Rola i znaczenie odkrywania, zaspokajania i przekraczania oczekiwań klientów
• Przekonania i postawy na temat klientów i sprzedaży
• Fundamenty na których budujemy sprzedaż
2. Cross-selling i Up selling (początek)
• Definicje
• Zastosowanie
• Korzyści
• Umiejętności potrzebne do skutecznego wdrażania technik
• Łańcuszek zmiennych przekładających się na działanie metody cross i up selling
• Komunikacja -potrzeba-dopasowanie- relacja-komplementarna oferta- obiekcje i obrona klienta
3. Komunikacja- najważniejsze narzędzie pośredniczące
• Jak używać komunikacji w tworzeniu takiego obrazu aby był fundamentem pod cross-selling
• Werbalny i niewerbalny przekaz
• Umiejętność słuchania i pytania
• Zabójcy komunikacji
• Uzyskanie synergii
4. Najważniejsze słowo w sprzedaży
• Potrzeba –klucz do zamku klienta
• Poszukiwanie kontra tworzenie potrzeb
• Cecha zaleta korzyść
5. Budowanie relacji
• Znaczenie pierwszego wrażenia w dalszych relacjach
• Budowanie kontaktu z klientem przy jednoczesnym ustalaniu jego potrzeb
– budowanie atmosfery zaufania
– identyfikacja problemu
– stworzenie środowiska autentycznego dialogu z klientem
– zadawanie kolejnych pytań przy jednoczesnym ,,zdobywaniu kolejnych bramek’’
• Komplementarna oferta jako jedyna właściwa alternatywa w budowania długotrwałej relacji
6. Najważniejsze zasady przy stosowaniu cross-sellingu i up –sellingu
• Jeszcze raz postawa
• Wyczucie i elastyczność
• Mechanizmy wpływu
• Wiedza o kliencie
• Autentyczność
• Korzystanie z wielu źródeł wiedzy
7. Przewidywanie i odpieranie zarzutów
• Przygotowanie sprzedawcy
• Metody i techniki przydatne w zbijaniu obiekcji klienta
– Technika tak , ale…
– Technika odbijania piłeczki
• Elastyczność sprzedawcy i brak schematów
Nakreślone powyżej szkolenie jest tylko wstępną ramą merytoryczną. Jeśli widzicie Państwo potrzebę zdobycia nowych umiejętności w zakresie cross i up sellingu oraz innych umiejętności z zakresu sprzedaży, przygotujemy dla Państwa program szyty na miarę. Taki program powstaje po przeprowadzonym badaniu potrzeb oraz analizie obecnej sytuacji.
Zapytaj o szkolenie Cross i Up selling dla pracowników już teraz!
Skontaktuj się z nami 517 112 689
lub w formularzu kontaktowym zapytaj o to szkolenie. My wyślemy Ci kartę zgłoszenia na szkolenie.