Opis szkolenia:
Istnieje duża szansa, że to właśnie instynkt przetrwania podpowie Ci, abyś zdecydował się na to szkolenie.
W dobie, gdzie każdy pracodawca zastanawia się jak przetrwać, bardzo bacznie przygląda się efektywności i jakości pracy, nie tylko poszczególnych stanowisk ale całych działów. Wymaga zmian, które usprawnią pracę i poprawią jej jakość.
Na wagę złota jest pracownik, który generuje rozwiązania usprawniające procesy, ponieważ to owocuje bezpośrednią korzyścią dla Firmy.
Nie obiecujemy Ci przekazania technik efektywnej pracy i generowania pomysłów. Obiecujemy Ci, że już na szkoleniu wypracujesz kilka pomysłów, które zastosujesz w pracy. To szkolenie nie tylko zostanie w pamięci i będzie obecne codziennie w każdym Twoim ruchu, ale wywoła trwałe pozytywne zmiany.
Korzyści dla uczestnika
Twarde korzyści :
Uczestnicy po szkoleniu potrafią:
- Zanalizować i przeorganizować procesy w departamencie administracji ( w biurze)
- Wyeliminować marnotrawstwo, zmniejszyć koszty materiałów i czasu.
- Stworzyć nowe narzędzia wspomagające pracę i ułatwiające współpracę
- Ciągle powiększać strumień wartości aktualnych procesów, na korzyść swojej organizacji i klientów (wewnętrznych i zewnętrznych)
Miękkie korzyści
- Uczestnicy zyskują świadomość wagi ciągłej poprawy i dążenia do optymalizacji procesów oraz swoich działań
- Zmieniają postawę w kierunku zaangażowania na każdym etapie swojej pracy
- Są otwarci na nowe pomysły
- Potrafią sterować swoją kreatywnością, dzięki czemu generują rozwiązania zwiększające wartość dla Firmy, klienta wewnętrznego i zewnętrznego.
- Uczestnicy po szkoleniu nabędą wiedzę z najważniejszych obszarów ,,Szczupłego zarządzania’’
Metody pracy używane podczas szkolenia
- Ćwiczenia indywidualne
- Ćwiczenia grupowe
- Case study
- Dyskusje
- Wykład
- Gra
Grupa docelowa
Jest to szkolenie zaprojektowane dla osób pracujących w biurach, szczególnie w działach HR, którzy z racji swojego stanowiska uczestniczą w wielu procesach związanych z działalnością instytucji bądź Firmy.
Szkolenie przyniesie bezpośrednie korzyści dla pracowników, których stanowisko pracy jest zarówno związane z samodzielną aktywnością jak i działaniami powiązanymi z innymi stanowiskami w departamencie.
WUP (opis, procentowy rozkład, na doskonalenie czego poświęcany jest czas na szkoleniu)
Wiedza – 30%
Umiejętności – 50%
Postawa – 20%
Program szkolenia
1. Idea Lean – filozofia realnych zmian
- Geneza narodzin filozofii
- Rodzina Toyoda i jej wkład w ukształtowanie współczesnej wizji Lean Management
- Komponenty i idea szczupłego zarządzania
- Lean-alternatywa zmian w czasach kryzysu
- Piramida Lean
- Ogólna dalekosiężna koncepcja
- Proces eliminowania marnotrawstwa i rozwiązywanie problemów
- Ludzie i partnerzy
- Błędy powierzchownego wdrażania zmian w Firmach,
2. Sedno Lean w administracji- eliminacja strat
- Czynności zbędne w określonym czasie
- Czekanie(czas do dyspozycji)
- Zbędne przemieszczanie materiałów, dokumentów
- Niewłaściwe magazynowanie i przetwarzanie informacji
- Przeładowanie danymi do przetworzenia
- Zbędne ruchy
- Defekty i błędy
- Brak możliwości generowania pomysłów
- Rozwiązywanie problemów
- Ludzie i partnerzy
3. Analiza przepływu procesów w dziale
- Szkic aktualnego strumienia procesów w biurze
- Oznaczenie czynności ,,muda-strata’’ , niosące wartość celową oraz czynności przynoszące wartość dodaną
- Znalezienie wspólnych ogniw procesów i ich zależności
- Cięcie zbędnych działań
- Projektowanie pierwszych nowych map procesów- prototyp
4. 5 S- Siła szczegółów i drobnych zmian w Twoim stanowisku pracy
- 5 S
- Sortowanie/selekcja
- Systematyka w przechowywaniu we właściwych miejscach
- Sprzątanie
- Standaryzacja wypracowanych rozwiązań
- Samodyscyplina , doskonalenie
5. Żelazna logika efektywnych zmian
- Procesy i poszczególne operacje pod lupa czasookresów
- Zasada Heijunka
- Ustalenie standardowych czasów realizacji różnego rodzaju czynności
- Stworzenie warunków równowagi pracy
- Praca nad wyrównaniem procesów i eliminowanie ,, gorących i spokojnych okresów’’
- Stworzenie balansu między heijunka, a ,, dokładnie na czas’’
- Rozwiązywanie problemów i ciągła poprawa pracy i procesów
- Kaizen i 5 ,, Dlaczego ’’jako metoda eliminowania przyczyn problemów
- \”Genchi genbutsu\” – angażować się osobiście, aby gruntownie zrozumieć sytuacje
6. Bezkompromisowa symfonia doskonałości
- Analiza wszystkich procesów pod kątem tworzenia doskonałej usługi na stanowisku pracy
- Tworzenie symfonii procesów
- Jidoka – wbudowana jakość w Twoje działania
- Geneza Jidoka (automatyczne krosno Sakichiego Toyody)
- Wstrzymanie procesu
- Naprawa błędu, prewencja przed kolejnymi błędami
7. Końcowa mapa strumienia wartości w Twoim dziale
- 5 etapów tworzenia przepływu w organizacjach usługowych
- Analiza klienta wewnętrznego i jego oczekiwań
- Oddzielenie procesów powtarzalnych od niepowtarzalnych
- Sporządzić mapę przepływu ( użycie prototypu stworzonego wcześniej)
- Twórczo przemyśleć zasady procesów zwiększających wartość
- Przystąpić do działania
- Narysowanie schematu przepływu.
Zapytaj o szkolenie już teraz!
Skontaktuj się z nami 517 112 689
lub w formularzu kontaktowym zapytaj o to szkolenie. My wyślemy Ci kartę zgłoszenia na szkolenie.