Lean w administracji

Opis szkolenia:

Istnieje duża szansa, że to właśnie instynkt przetrwania podpowie Ci, abyś zdecydował się na to szkolenie.

W dobie, gdzie każdy pracodawca zastanawia się jak przetrwać, bardzo bacznie przygląda się efektywności i jakości pracy, nie tylko poszczególnych stanowisk ale całych działów. Wymaga zmian, które usprawnią pracę i poprawią jej jakość.

Na wagę złota jest pracownik, który generuje rozwiązania usprawniające procesy, ponieważ to owocuje bezpośrednią korzyścią dla Firmy.

Nie obiecujemy Ci przekazania technik efektywnej pracy i generowania pomysłów. Obiecujemy Ci, że już na szkoleniu wypracujesz kilka pomysłów, które zastosujesz w pracy. To szkolenie nie tylko zostanie w pamięci i będzie obecne codziennie w każdym Twoim ruchu, ale wywoła trwałe pozytywne zmiany.

Korzyści dla uczestnika

Twarde korzyści :

Uczestnicy po szkoleniu potrafią:

  • Zanalizować i przeorganizować procesy w departamencie administracji ( w biurze)
  • Wyeliminować marnotrawstwo, zmniejszyć koszty materiałów i czasu.
  • Stworzyć nowe narzędzia wspomagające pracę i ułatwiające współpracę
  • Ciągle powiększać strumień wartości aktualnych procesów, na korzyść swojej organizacji i klientów (wewnętrznych i zewnętrznych)

Miękkie korzyści

  • Uczestnicy zyskują świadomość wagi ciągłej poprawy i dążenia do optymalizacji procesów oraz swoich działań
  • Zmieniają postawę w kierunku zaangażowania na każdym etapie swojej pracy
  • Są otwarci na nowe pomysły
  • Potrafią sterować swoją kreatywnością, dzięki czemu generują rozwiązania zwiększające wartość dla Firmy, klienta wewnętrznego i zewnętrznego.
  • Uczestnicy po szkoleniu nabędą wiedzę z najważniejszych obszarów ,,Szczupłego zarządzania’’

Metody pracy używane podczas szkolenia

  • Ćwiczenia indywidualne
  • Ćwiczenia grupowe
  • Case study
  • Dyskusje
  • Wykład
  • Gra

Grupa docelowa
Jest to szkolenie zaprojektowane dla osób pracujących w biurach, szczególnie w działach HR, którzy z racji swojego stanowiska uczestniczą w wielu procesach związanych z działalnością instytucji bądź Firmy.

Szkolenie przyniesie bezpośrednie korzyści dla pracowników, których stanowisko pracy jest zarówno związane z samodzielną aktywnością jak i działaniami powiązanymi z innymi stanowiskami w departamencie.

WUP (opis, procentowy rozkład, na doskonalenie czego poświęcany jest czas na szkoleniu)
Wiedza – 30%
Umiejętności – 50%
Postawa – 20%

 

Program szkolenia

1. Idea Lean – filozofia realnych zmian

  • Geneza narodzin filozofii
  • Rodzina Toyoda i jej wkład w ukształtowanie współczesnej wizji Lean Management
  • Komponenty i idea szczupłego zarządzania
  • Lean-alternatywa zmian w czasach kryzysu
  • Piramida Lean
  • Ogólna dalekosiężna koncepcja
  • Proces eliminowania marnotrawstwa i rozwiązywanie problemów
  • Ludzie i partnerzy
  • Błędy powierzchownego wdrażania zmian w Firmach,

 

2. Sedno Lean w administracji- eliminacja strat

  • Czynności zbędne w określonym czasie
  • Czekanie(czas do dyspozycji)
  • Zbędne przemieszczanie materiałów, dokumentów
  • Niewłaściwe magazynowanie i przetwarzanie informacji
  • Przeładowanie danymi do przetworzenia
  • Zbędne ruchy
  • Defekty i błędy
  • Brak możliwości generowania pomysłów
  • Rozwiązywanie problemów
  • Ludzie i partnerzy

 

3. Analiza przepływu procesów w dziale

  • Szkic aktualnego strumienia procesów w biurze
  • Oznaczenie czynności ,,muda-strata’’ , niosące wartość celową oraz czynności przynoszące wartość dodaną
  • Znalezienie wspólnych ogniw procesów i ich zależności
  • Cięcie zbędnych działań
  • Projektowanie pierwszych nowych map procesów- prototyp

 

4. 5 S- Siła szczegółów i drobnych zmian w Twoim stanowisku pracy

  • 5 S
  • Sortowanie/selekcja
  • Systematyka w przechowywaniu we właściwych miejscach
  • Sprzątanie
  • Standaryzacja wypracowanych rozwiązań
  • Samodyscyplina , doskonalenie

 

5. Żelazna logika efektywnych zmian

  • Procesy i poszczególne operacje pod lupa czasookresów
  • Zasada Heijunka
  • Ustalenie standardowych czasów realizacji różnego rodzaju czynności
  • Stworzenie warunków równowagi pracy
  • Praca nad wyrównaniem procesów i eliminowanie ,, gorących i spokojnych okresów’’
  • Stworzenie balansu między heijunka, a ,, dokładnie na czas’’
  • Rozwiązywanie problemów i ciągła poprawa pracy i procesów
  • Kaizen i 5 ,, Dlaczego ’’jako metoda eliminowania przyczyn problemów
  • \”Genchi genbutsu\” – angażować się osobiście, aby gruntownie zrozumieć sytuacje

6. Bezkompromisowa symfonia doskonałości

  • Analiza wszystkich procesów pod kątem tworzenia doskonałej usługi na stanowisku pracy
  • Tworzenie symfonii procesów
  • Jidoka – wbudowana jakość w Twoje działania
  • Geneza Jidoka (automatyczne krosno Sakichiego Toyody)
  • Wstrzymanie procesu
  • Naprawa błędu, prewencja przed kolejnymi błędami

7. Końcowa mapa strumienia wartości w Twoim dziale

  • 5 etapów tworzenia przepływu w organizacjach usługowych
  • Analiza klienta wewnętrznego i jego oczekiwań
  • Oddzielenie procesów powtarzalnych od niepowtarzalnych
  • Sporządzić mapę przepływu ( użycie prototypu stworzonego wcześniej)
  • Twórczo przemyśleć zasady procesów zwiększających wartość
  • Przystąpić do działania
  • Narysowanie schematu przepływu.

    Zapytaj o szkolenie  już teraz!

     

    \"\"                  Skontaktuj się z nami 517 112 689 

    lub  w formularzu kontaktowym zapytaj o to szkolenie. My wyślemy Ci kartę zgłoszenia na szkolenie.

    KONTAKT

Scroll to Top