Opis szkolenia:
Skuteczne działanie organizacji na współczesnym rynku wymaga szeregu umiejętności pracowników. Jedną z umiejętności jest kształtowanie na własnych zasadach procesu negocjacji i skuteczne manewrowanie argumentami w możliwie pewny i jednocześnie subtelny sposób.
Nacisk na kompetencje pracowników to nie tylko domena wielkich korporacji, ale również tendencja w urzędach. Wszystkie dojrzałe organizacje widzą potrzebę podnoszenia kompetencji w wielu dziedzinach u swoich pracowników. Są jednak obszary funkcjonowania, gdzie brak umiejętności niesie za sobą perspektywę zepchnięcia tylko do defensywy lub powoduje wielomilionowe straty firmy. Takim ogromnie czułym na wiedzę i umiejętności obszarem jest umiejętność negocjacji.
Nasz główny cel to przekazanie Ci umiejętności świadomego i swobodnego doboru technik perswazji i negocjacji, dzięki czemu szybko osiągniesz swoje cele.
Proponujemy również dostarczenie Ci doświadczeń, które pozwolą Ci przyswoić techniki negocjacji, które działają na klientów. Sam odczujesz ich moc i działanie na szkoleniu.
Abyś mógł osiągnąć swoje cele, czasem musisz działać zgodnie z maksymą Napoleona – \”Na swą żelazną pięść załóż rękawiczkę\”.
Korzyści dla uczestnika
Dzięki udziale w szkoleniu swobodnie wybierasz właściwe narzędzia perswazji o negocjacji
To 16 godzinne intensywne szkolenie.
Szkolenie pozwoli Ci poszerzyć swój wachlarz narzędzi perswazji oraz pole wpływu na innych. W trakcie szkolenia zdobędziesz wiedzę jak dobierać właściwe argumenty do sytuacji i do typu osobowości . Nauczysz się jak się przygotowywać, aby wyprzedzać i przewidywać ruchy partnera biznesowego.
Dowiesz się również jak budować wokół siebie aurę wiarygodności i zaufania.
Poznasz metody diagnozowania kłamstwa a dzięki temu zdobędziesz możliwość obrony przed manipulacją.
Metody pracy używane podczas szkolenia
- Studium przypadku( case study)
- Scenki, odgrywanie ról
- Ćwiczenia indywidualne
- Ćwiczenia grupowe
- Dyskusje
- Wykład
- Symulacje
- Gry
Grupa docelowa
Jest to szkolenie polecane głównie dla osób negocjujących z ramienia instytucji kontrakty z dostawcami i innymi podmiotami gospodarczymi oraz dla wszystkich mających motywacje do świadomego kształtowania zachowań kontrahentów.
Szkolenie adresowane osobom, które chcą poznać i pogłębić wiedzę na temat skutecznej perswazji i negocjacji.
WUP (opis, procentowy rozkład, na doskonalenie czego poświęcany jest czas na szkoleniu)
Wiedza – 25%
Umiejętności – 60%
Postawa – 15%
Program szkolenia
2 dni szkolenia
1. Główne paradygmaty negocjacji
- Kiedy mówimy o negocjacjach
- Geneza znanych taktyk i strategii
- Zbiór wszystkich kluczowych elementów negocjacji
2. Autoanaliza negocjatora
- Mocne i słabe strony (wiedza, temperament, umiejętność sterowania emocjami, styl funkcjonowania poznawczego)
- Wybór strategii
- Planowanie posunięć
- Wykreślenie możliwych błędów
3. Przygotowanie do negocjacji
- Dane o partnerach negocjacyjnych i ich otoczeniu
- Sposoby zdobywania informacji
- Analiza alternatyw
- Punkty odniesienia czyli analiza kryteriów
- Waga pozornych drobiazgów
- Wyznaczenie szkicu oferty wstępnej
4. Negocjacje jako kontrolowany konflikt interesów
- Taktyki i strategie
- Style negocjacyjne
- Pułapka subiektywizmu ocen w negocjacjach
- Selektywność percepcji
- Techniki przełączania percepcji
- Etapy negocjacji i kluczowe działania w poszczególnych fazach
5. Proces budowania kontaktu i sterowanie relacją w początkowych fazach negocjacji
- Wysuwanie pierwszych propozycji
- Działania aktywne versus reaktywne
- Składowe odpowiedniego wrażenia
- Wykorzystanie fenomenu pierwszego wrażenia do zbudowania wizerunku w perspektywie całego procesu negocjacji
- Łączenie elementów komunikacji werbalnej i niewerbalnej w spójny stymulator wrażenia
- Pułapka małży w negocjacjach
- Zasady budowania komunikatów spójnych z naszym celem
- Kierowanie wrażeniem oraz wpływ osobisty bez słów
- Niewerbalne sytuacyjne czynniki oddziaływania
- Aranżacja przestrzeni oraz gadżety niosące znaczenie i siłę wrażenia
- Autoprezentacja czy już perswazja…
- Algorytm tworzenia oceny w fazie początkowej i możliwe pułapki
6. Zasady formułowania argumentów w procesie negocjacji
- Słowa wzmacniające przekaz i pokazywanie siły
- Umiejętność dostrzegania okazji
- Poker znaczonymi kartami – strategiczne rozłożenie silnych argumentów
- Dobór argumentów do typu klienta i kontrargumentów
- Siła argumentów a kontrargumenty i emocje
- Typowe błędy w argumentacji
- Pozorne oddanie sterów czyli jak sterować rozmową i jakich argumentów używać by stworzyć świadomość kontroli klientowi
- Wiarygodność i konsekwencja
7. Znane techniki negocjacyjne
- Brak czasu,
- Zdechła ryba,
- Optyk z Brooklynu,
- Pozorna bezinteresowność,
- Ostatnie życzenie,
- Śmieszne pieniądze,
- Nagroda w raju,
- Rzut na taśmę,
- Ostatnie życzenie,
- Metoda odłożenia na później,
- Dobry i zły glina)
- Ustępstwo za ustępstwo- Zasady ustępowania w trakcie negocjacji
- Orientacja na rozwiązanie problemu i maksymalizacje zysku
- Techniki finalizowania transakcji : zakończenie przygotowujące, metoda podsumowania, odpowiedzi twierdzące
- Techniki rozwiązywania problemów przydatne w negocjacjach
8. Rozpoznać kłamstwo i manipulację w negocjacjach
- Szantaż
- Blef
- Atak personalny
- Blef i jego diagnoza (Ruchy gałek ocznych i zmiany źrenic, błędy językowe, ton, tempo i głosność mówienia )
- Nieświadome gesty kłamcy
9. Porozumienie w negocjacjach
- Szczegóły związane z porozumieniem
- Złota zasada \”Nic nie jest uzgodnione dopóki wszystko nie jest uzgodnione\”
- Podpisy negocjatorów i protokół z negocjacji
Zapytaj o szkolenie dla pracowników już teraz!
Skontaktuj się z nami 517 112 689
lub w formularzu kontaktowym zapytaj o to szkolenie. My wyślemy Ci kartę zgłoszenia na szkolenie.