Opis szkolenia:
\”Jeśli chcesz, aby osiągnąć inne rezultaty musisz zacząć działać inaczej\”.
W dobie, gdzie każdy pracodawca zastanawia się jak przetrwać, bardzo bacznie przygląda się efektywności i jakości pracy nie tylko poszczególnych stanowisk, ale całych działów.
Wymaga zmian oraz nowych pomysłów, które usprawnią pracę i poprawią jej jakość.
Na wagę złota jest pracownik, który generuje rozwiązania usprawniające procesy, ponieważ to owocuje bezpośrednią korzyścią dla Firmy.
Nie obiecujemy Ci przekazania technik efektywnej pracy i generowania pomysłów. Obiecujemy Ci ,że już na szkoleniu wypracujesz kilka pomysłów, które zastosujesz w pracy.
Dajemy Ci gwarancje, że szkolenie to wyposaży Cię w zestaw technik ułatwiających wygenerowanie nowych ścieżek rozwiązania problemów.
To szkolenie nie tylko zostanie w pamięci i będzie obecne codziennie w każdym Twoim ruchu, ale wywoła trwałe pozytywne zmiany .
Korzyści dla uczestnika
Twarde korzyści:
Uczestnicy po szkoleniu potrafią:
– Zanalizować i przeorganizować procesy i zmieniać nieefektywne założenia
– Generować większą ilość pomysłów
– Wyeliminować marnotrawstwo, zmniejszyć koszty materiałów i czasu .
– Stworzyć nowe narzędzia wspomagające pracę i ułatwiające współpracę
– Ciągle powiększać strumień wartości aktualnych procesów na korzyść swojej organizacji i klientów( wewnętrznych i zewnętrznych)
Miękkie korzyści
Uczestnicy zyskują świadomość wagi uelastycznienia myślenia, ciągłej poprawy i dążenia do optymalizacji procesów oraz swoich działań
Zmieniają postawę w kierunku zaangażowania na każdym etapie swojej pracy
Są otwarci na nowe pomysły
Potrafią sterować swoją kreatywnością dzięki czemu generują rozwiązania zwiększające wartość dla Firmy, klienta wewnętrznego i zewnętrznego.
Uczestnicy po szkoleniu nabędą wiedzę z zakresu usprawniania procesów myślenia.
Metody pracy używane podczas szkolenia
– Ćwiczenia indywidualne
– Ćwiczenia grupowe
– Case study
– Dyskusje
– Wykład
– Gra
Grupa docelowa
Jest to szkolenie zaprojektowane dla pracowników, którzy z racji swojego stanowiska uczestniczą w wielu procesach oraz często spotykają się z problemami i koniecznością szukania optymalnych rozwiązań .
Szkolenie przyniesie bezpośrednie korzyści dla pracowników, których stanowisko pracy jest zarówno związane z samodzielną aktywnością jak i działaniami powiązanymi z innymi stanowiskami w departamencie.
WUP (opis, procentowy rozkład, na doskonalenie czego poświęcany jest czas na szkoleniu)
Wiedza – 30%
Umiejętności – 50%
Postawa – 20%
Program szkolenia
1. Kreatywność ułatwiająca sukces– płynność, giętkość i oryginalność myślenia
• Czy każdy może wyćwiczyć umysł
• Warunki sprzyjające łamaniu schematów i najważniejsze czynniki myślenia twórczego
– płynność
– giętkość
– oryginalność
– wrażliwość na problemy
– ,,Ja ‘’ostrożne i ,,Ja’’ badawcze
• Co to jest myślenie twórcze i jak je rozwijać?
• Rodzaje myślenia:
– myślenie analityczne( konwergencyjne, jednokierunkowe)
– myślenie twórcze( dywergencyjne-wielokierunkowe)
• Błędy powierzchownego myślenia,
Metody pracy:
Wykład interaktywny, dyskusja moderowana, indywidualne ćwiczenia
ĆWICZENIE
Uczestnicy biorą udział w ćwiczeniu, którego celem jest uświadomienie zagrożeń powierzchownych rozwiązań oraz rozwiązań opartych na starych rozwiązaniach.
2. Instrukcje uruchamiania umysłu
• Sposoby aktywowania umysłu na swoim stanowisku pracy
– praktyczne narzędzia aktywowania umysłu
(wielokrotne pytania, przekorne procesy, śmiałe hipotezy,wizualizacja efektu końcowego z podróżą wstecz)
• Naturalne sposoby zwolnienia własnych zasobów
– Wykorzystanie intuicji
– Wyobraźni
– Przekory
– Motywacji osiągnięć
Metody pracy:
Wykład interaktywny, case study , indywidualne ćwiczenia
ĆWICZENIE
Celem zaprojektowanego w tym module ćwiczenia jest nabycie umiejętności wypracowania sobie najlepszej drogi do uruchamiania myślenia innymi drogami niż dotychczas.
3. Inspiracje indywidualnej kreatywności
• Umiejętność łamania schematów
• Metoda ,, odstawienia założeń’’
• Sposoby na niwelowanie czynników ograniczających
• Weryfikacja i generowanie nowych koncepcji
• Ścieżki opracowania pomysłów
• Mapy myślowe
– Ich tworzenie oraz ich wykorzystanie
Metody pracy:
Wykład, ćwiczenie w grupach
WYBRANE ĆWICZENIE
Celem ćwiczenia pierwszego jest wypracowanie przez członków grupy zupełnie nowych założeń na bazie których będą rozwiązywane sytuacje problematyczne.
Celem drugiego ćwiczenia jest pokazanie jak baza na podstawie , której poruszamy się w kierunku rozwiązania problemu przekłada sie na efektywność wygenerowanego rozwiązania.
4. Proces looping’u –porządkowanie pracy grupy generującej pomysły
• Wpływ postawy na proces generowania pomysłów
• Etapy procesu loopingu (problem, rozgrzewka, parafraza, oczyszczanie, krzyżowanie)
• Dwie antagonistyczne fazy procesu
• Typy osobowości w grupie kreatywnej
• Sposoby formułowania problemów i wpływ tego etapu na sposoby rozwiązań
• Niwelowanie hamulców w kreatywności grupy
Metody pracy:
Wykład, case study, ćwiczenie w grupach
WYBRANE ĆWICZENIE
Ćwiczenie zaprojektowane w taki sposób , że część uczestników będzie zobligowana zaplanować proces rozwiązywania problemu i zaplanować pracę grupy.
5. Metody Edwarda de Bono czyli myślenie lateralne w działaniu jednostki
• Metoda 6 kapeluszy myślowych
• Własny styl myślenia i wpływ na kreatywność indywidualną i współpracę w generowaniu pomysłów
• Metody uelastycznienia w zależności od przeważającego stylu myślenia
Metody pracy:
Wykład , ćwiczenia indywidualne i grupowe ,
WYBRANE ĆWICZENIE
Ćwiczenie mające na celu uwrażliwienie uczestników na wpływ stylu myślenia na proces twórczy i pokazanie drogi i sposobów uelastycznienia sztywnych stylów myślenia .
6. Budowa fabryki pomysłów: Inicjowanie i podtrzymanie kreatywności w zespole
• Zasady zachęcania do generowania pomysłów
– Motywowanie pracowników do kreatywności
• Czynniki ułatwiające kreatywność na poziomie zespołu
• Wyzwalacze na poziomie komunikacji
– Narzędzia komunikacji zachęcające do wspólnej produkcji pomysłów
– Słowa mające ,, kreatywna moc’’
– Zwroty i słowa zabijające kreatywność
• Wybór najlepszych rozwiązań metodą kryteriów analitycznych przy zaangażowaniu wszystkich pracowników
Metody pracy:
Mini wykład, case study, indywidualna praca uczestników
WYBRANE ĆWICZENIE
Celem ćwiczenia jest uwrażliwienie na słowa, które otwierają możliwość współpracy i zachęcają do nieskrepowanego myślenia wielokierunkowego.
7. Znane metody generowania pomysłów
• Metoda ,, Burzy mózgów’’
• Metoda 5 Why
• Metoda konstruktywnej krytyki
• Kreatywny deficyt
• Rozwiązywanie problemów i ciągła poprawa pracy i procesów
– Kaizen i 5 ,,Dlaczego’’ jako metoda eliminowania przyczyn problemów
– ,,Genchi genbutsu’’- angażować się osobiście, aby gruntownie zrozumieć problem , zrozumieć sytuacje i wygenerować optymalne rozwiązania
Metody pracy:
Mini wykład, Indywidualna praca uczestników
WYBRANE ĆWICZENIE:
Celem ćwiczenia jest nabycie umiejętności współpracy w twórczym rozwiązywaniu problemów przy uzyciu zaprezentowanych przez trenera metod.
8. Włączenie każdego pracownika w proces rozwiązywania problemów-PDCA
• Pętla Deminga w ulepszaniu procesów
• Poszczególne etapy PDCA
– Przepracowanie każdego etapu i określenie punktów krytycznych każdego z etapów.
• Diagramy powiązania w procesie PDCA
Metody pracy:
Wykład , ćwiczenia indywidualne i grupowe ,
WYBRANE ĆWICZENIE
Ćwiczenie mające na celu przeanalizowanie metody PDCA na przykładzie problemu jednego z uczestników.
Zapytaj o szkolenie z kreatywności dla pracowników już teraz!
Skontaktuj się z nami 517 112 689
napisz maila : biuroideainventor@gmail.com