Sprzedaż i obsługa klienta w sklepie-szkolenie.

Sprzedaż i obsługa klienta w Twoim sklepie ma wpływ nie tylko na wysokość paragonów.

Przede wszystkim profesjonalna obsługa klienta sprawia, że klienci wracają i do tego polecają nas innym. Musisz z wiedzieć, że to właśnie Twój personel z dnia na dzień poprzez dobrą lub złą obsługę buduje Twoją markę.

Walka o klienta już dawno przeszła metamorfozę: z walki cenowej, na walkę o pozytywne emocje klienta i profesjonalizm.

To właśnie jakość i umiejętność sprzedaży w  Twoim sklepie ma wpływ na wielkość obrotów, zadowolenie z zakupów i siłę Twojej marki.  Jeśli Twój personel  potrafi prowadzić klienta przez proces zakupowy, potrafi go zachęcić i do tego sprawia,że wychodzi nie tylko z pełnymi torbami ale z pozytywnym doświadczeniem i uśmiechem to możesz spać spokojnie. Jeśli u Ciebie jest niestety inaczej-pomożemy Ci to zmienić.

Szkolenie ze sprzedaży w sklepie prowadzi praktyk, który doskonale wie co działa w codzienności Twojego sklepu. Wie co wpływa na sprzedaż i jak wyszkolić Twoich sprzedawców, aby Twój sklep rósł odtąd w siłę.

Metody pracy używane podczas szkolenia

-Studium przypadku( case study)

-Scenki, odgrywanie ról

-Ćwiczenia indywidualne

-Ćwiczenia grupowe

-Dyskusje

-Wykład

-Symulacje

-Gry

 

Grupa docelowa

Szkolenie przeznaczone dla sprzedawców w sklepach  stacjonarnych, bezpośrednio obsługujących klientów oraz dla właścicieli firm zajmujących się sprzedażą stacjonarną.

WUP (opis, procentowy rozkład, na doskonalenie czego poświęcany jest czas na szkoleniu)
Wiedza – 25%
Umiejętności – 60%
Postawa – 15%

 

Co zmieni się po szkoleniu: ,, Sprzedaż i obsługa klienta w sklepie\’\’?

Uczestnicy po szkoleniu:

  • Stosują wiedzę dotyczącą psychologii klienta w swojej codziennej obsłudze
  • Potrafią ułożyć towar tak, że w oczach klienta jest on bardziej atrakcyjny,
  • Wiedzą, w którym miejscu wykładać odpowiednie grupy asortymentu, aby zwiększać zainteresowanie klientów
  • Potrafią w profesjonalny sposób radzić sobie z obiekcjami klienta
  • Stosują techniki up i cross sellingu, dzięki czemu zwiększają obroty sklepu
  • Wiedzą w jaki sposób prowadzić klienta, aby był on zadowolony i wracał jako stały klient

 

Program szkolenia: Sprzedaż i obsługa klienta  w sklepie – Jak sprzedawać w sklepie?

1. Obsługa w Twoim sklepie

Okiem eksperta i okiem klienta

– Co widzi klient i co wynika z naszego audytu (badanie przed szkoleniem)

– Podstawowe błędy sprzedawców

– Błędy ekspozycji towaru

 

2. Twój sklep oczami klienta

pierwsze wrażenie

– całość obsługi

– od czego zaczynamy

3.  Wprowadzenie – specyfika zarządzania małym punktem sprzedaży w pigułce

  • Szerokie ognisko decydowania-koordynowanie wszystkich procesów (planowanie , zakupy, wprowadzenie nowych produktów, negocjacje z dostawcami, monitorowanie rynku, nadzór nad właściwymi praktykami sprzedaży, kontrolowanie ).
  • Budowanie strategii dopasowanej do lokalnego rynku
  • Codzienne kontakty z klientami i analizy lokalnego rynku i potrzeb
  • Budowanie więzi z klientami

4. Metody budowania wizerunku sklepu w percepcji klienta

  • Jak pozytywnie wpływać na zmysły Klienta – wygląd, zapach, oświetlenie wystrój,
  • Informacje wewnątrz i na zewnątrz
  • Poszczególne grupy towarowe i dostosowanie zajmowanej przez nie przestrzeni
  • Rozplanowanie poszczególnych grup towarowych w sklepie-budowanie ścieżki zakupu klienta
  • Jak przyciągnąć uwagę Klienta – Wyróżnienie elementów , na które chcemy skierować jego uwagę

3 . Praktyczne zabiegi zwiększające zysk w sklepie

  • Zastosowanie systemu ,, ciągnięcia ‘’ ( Kanban) w codziennej polityce zaopatrzenia i uzupełniania towaru na sklepie
  • Dopasowane działania marketingowe
  • ( Przegląd działań marketingowych -wybór w zależności od cech klientów, rodzaju i polityki sklepu)
  • Metoda mieczy samurajskich w marketingu i sprzedaży

4. Umiejętności sprzedawcy- Jak polecać poszczególne towary.

  • Złote zasady kontaktu z klientem. Co trzeba zrobić, aby dobrze obsłużyć klienta w sklepie?
  • Szybka wstępna ocena klienta i dobór taktyki postępowania
  • Umiejętność dopasowywania obsługi do produktu/usługi i specyfiki klienta
  • Sprzedaż poprzez alternatywy
  • Techniki budujące lojalność i autorytet sprzedawcy

5. Nasz klient. Co jeszcze możesz zrobić, aby klient wracał?

  • Arkusz oceny jakości obsługi klienta. Co jest dla niego szczególnie istotne
  • Kiedy klient poleca Cię innym
  • Co to znaczy sprzedaż przez pozytywne doświadczenie

6. Zmiany w sprzedaży w Twoim sklepie

  • Ścieżka nowych nawyków w obsłudze klienta
  • Kluczowe kompetencje i zasady

Jeśli Twój zespół wymaga pomocy, po prostu zadzwoń do nas. Porozmawiamy o tym jak możemy Ci pomóc poprawić obsługę klienta i zwiększyć obroty na Twoim sklepie. 

Zarezerwuj swoje miejsce na szkolenie dla sprzedawców już teraz!

 

\"\"                  Skontaktuj się z nami 517 112 689 

lub  w formularzu kontaktowym zapytaj o to szkolenie. My wyślemy Ci kartę zgłoszenia na szkolenie.

 

Scroll to Top