Szkolenie zwiększające sprzedaż-czy to możliwe?

Jedno z zasadniczych pytań, które pada podczas rozmowy o szkoleniach związane jest z ich efektywnością.

To nie dziwi, biorąc pod uwagę ceny szkoleń i brak możliwości sprawdzenia produktu przed zakupem.

Klienci decydując się na kupno szkoleń dla pracowników, chcą mieć pewność efektów. Szkolenia dla handlowców  powinny zwiększyć sprzedaż, szkolenia z zarządzania czasem, przełożyć się na sprawniejszą pracę i eliminowanie niepotrzebnego stresu, szkolenia z obsługi klienta, na satysfakcję klientów i zwiększenie sprzedaży i tak dalej…

Szkolenia to inwestycja

To bardzo dobry punkt wyjścia-przecież szkolenia to inwestycja, w szczególności zaś, szkolenia dla handlowców. To one powinny przynieść wymierne efekty.

Zgadzam się z tym i podpisuje obiema kończynami. Jest jednak kilka warunków-zaraz o nich napiszę.

Szkolenie nie jest czarodziejską różdżką, która w bardzo krótkim czasie rozwiązuje problemy.

Szkolenia przekładają się bezpośrednio na efekty ale trzeba wziąć pod uwagę kilka kluczowych czynników odpowiadających za efektywność.

Aby było bardziej przejrzyście skupię sie na  przykładzie bardzo mi bliskim-szkoleniach dla handlowców.

Efektywne szkolenia dla handlowców-jakie warunki muszą być spełnione?

  1. Trener

Z uwagi na fakt, że jestem trenerem i bezpośrednio odpowiadam za sukcesy moich klientów –zaczynam od osoby trenera.

Możesz schować wszystkie inne czynniki pod dywan. Nic Ci nie pomogą, ani nie wpłyną pozytywnie na efektywność szkoleń dla handlowców, jeśli zaangażujesz słabego i niekompetentnego człowieka.

Pasja, doświadczenie i przede wszystkim umiejętność przekazywania wiedzy innym -to podstawa. Druga sprawa to nastawienie na długofalowe efekty i zmiany złych nawyków uczestników szkolenia. Nawet najlepsze szkolenie bez pracy po szkoleniu nie przyniesie rezultatu.

Trener powinien chcieć wspierać uczestników szkolenia we wdrażaniu zmian.

Narażę się niektórym, ale napiszę to wprost-to trener musi wyjść z inicjatywą. Uczestnicy bardzo często nie zdają sobie sprawy  ze specyfiki procesu nabywania nowych umiejętności i  procesu zastępowania starych nawyków nowymi. Potrzebują wsparcia  i motywacji.

 

  1. Organizacja- nastawienie na współpracę z trenerem również po szkoleniu.

Trener sam nic nie zdziała mimo szczerych chęci i świadomości wagi współpracy. Wsparcie  kierownictwa i administracji w firmie po szkoleniu musi być jednak doprecyzowane jeszcze przed szkoleniem. Efektywność szkolenia i to , czy przełoży się ono na wzrost sprzedaży, zależy w większości od tego punktu.

Wdrażanie nowych nawyków musi być monitorowane, a uczestnicy muszą być wspierani i motywowani.

W 80 procentach firmy nie pracują z trenerami i zapominają o wdrożeniu. Zazwyczaj każdy skupia się na swoim rowerku i mocno pedałuje na swoim odcinku...

Jak powinien wyglądać proces wdrażania zmian połączony ze szkoleniami w przypadku szkolenia dla handlowców?

  • Ustalamy dokładnie cały proces rozwoju pracowników przed szkoleniem i uświadamiamy wagę współpracy przełożonym i wszystkim osobom, które mogą nam pomóc we wdrożeniu.
  • Na szkoleniu uczestnicy zdobywają wiedzę, nowe umiejętności, a na koniec opracowują wraz z trenerem plan zamiany nowych nawyków na dobre i wdrożenia określonych umiejętności  do swojego repertuaru sprzedażowego
  • Po szkoleniu: trener nie tylko przekazuje kontakt do siebie-jeśli zrobi tylko taki ruch, zazwyczaj nikt do niego nie dzwoni i nie pisze.

To trener powinien po szkoleniu zadzwonić i sprawdzić postęp. Tu zapewne wielu z Was myśli – jak to zrobić przy dużej ilości uczestników i dużej ilości szkoleń? Odpowiem krótko-po pierwsze są odpowiednie narzędzia, które nas wspierają, po drugie skupmy się na jakości nie na ilości, po trzecie wykorzystajmy sprzymierzeńców-kierownictwo.

  • Łączymy wdrażanie nowych umiejętności z systemem oceny pracownika i z systemem motywacyjnym. Dzięki temu wdrożenie nowych umiejętności opłaca się podwójnie.

Współpraca trenera z działami HR oraz przełożonymi daje wymierne efekty w postaci zwiększonych obrotów.

Czynniki zewnętrzne, a efektywność szkoleń sprzedażowych.

Zdarza się tak bardzo często, że nie  tylko umiejętności handlowców obniżają sprzedaż. Może się tak dziać ze względu na specyficzną sytuację na rynku,   błędy organizacyjne  lub inne czynniki obniżające sprzedaż. W takiej sytuacji szkolenie nie pomoże.

Trzeba wówczas rozwiązać problem – tylko wtedy sprzedaż ruszy.

Skąd zatem wiemy kiedy szkolić, a kiedy nie? Jaka jest tak naprawdę przyczyna spadku efektów?

To temat na drugi artykuł.

Na ten moment napisze tylko, że bardzo często już na etapie badania potrzeb szkoleniowych wychodzi na jaw, że firma ma głębsze problemy i samo szkolenie nie poprawi sytuacji.

Jeśli chcecie porozmawiać o problemach w Waszym dziale, podpytać o efektywność szkoleń lub podzielić się swoimi doświadczeniami zapraszam do kontaktu.

Zapytaj o szkolenie zwiększające sprzedaż w Twojej firmie już teraz!

 

\"\"                  Skontaktuj się z nami 517 112 689 

lub  w formularzu kontaktowym zapytaj o to szkolenie. My wyślemy Ci kartę zgłoszenia na szkolenie.

 

KONTAKT

Scroll to Top