Opis szkolenia : Komunikacja w zespołach
Krótkie szkolenie skupiające się na zdobyciu przez uczestników tych umiejętności z zakresu komunikacji, które pozwalają efektywniej współpracować, rozwiązywać problemy, generować nowe pomysły i tworzyć przyjazną atmosferę w zespole. Nasze szkolenie z komunikacji dotyka konkretnych problemów przepływu informacji i od razu je rozwiązuje. Dajemy rozwiązania i intensywnie trenujemy potrzebne umiejętności.
Zespół pracowników to najbardziej efektywna komórka w całej organizacji. Sukces firm opiera się zarówno na pracy indywidualnych jednostek jak i na efektach współdziałania całych zespołów.
Niejednokrotnie obserwujemy problem współpracy w zespole polegający na braku umiejętności wzajemnego przekazywania sobie informacji oraz realizowaniu przez członków zespołu swoich własnych celów, bez zwracania uwagi na cel wspólny.
Co proponujemy?
Krótkie intensywne szkolenie skupione w 80 procentach na nauce praktycznych umiejętności.
Ćwiczenia i gry szkoleniowe plus peer coaching.
Cały czas szkolenia-4 godziny uczestnicy szkolenia zdobywają te konkretne umiejętności, które przełamią bariery komunikacji.
Pozostała część czasu jest przeznaczona na zmotywowanie członków zespołu do wdrażania nowych umiejętności oraz na zbudowaniu optymalnej samoświadomości w zakresie swojego własnego wkładu w przepływ informacji w zespole.
WUP (Wiedza, Umiejętności, Postawa)
W+P 20 %
U 80 %
Cele szkolenia z komunikacji w zespole
Zdobycie następujących umiejętności komunikacyjnych:
- Przekazywania informacji w konkretny i jednocześnie motywujący do działania sposób
- Aktywnego słuchania
- Tworzenia komunikatów wspierających i nawiązujących do współpracy zespołowej
Program szkolenia: Komunikacja w zespole
-
Fundament komunikacji w zespole: Otwartość, aktywne słuchanie połączone z sygnałami niewerbalnymi (2 godziny)
– Narzędzia pozwalające aktywnie słuchać w praktyce: akcent na pytania otwarte, klaryfikacje i parafrazę w komunikacji zespołów
-Słuchanie na bazie dialogu, czyli tworzenie wzajemnych znaczeń i kontekstu
– Wiązka różnorodnych sygnałów autoprezentacji mająca wpływ na kontakt i ukierunkowanie wrażenia odbiorcy
-
Mosty zamiast murów. Zwroty budujące współdziałanie w codzienności pracy zespołu
– Zasady tworzenia komunikatów (skupianie się na wspólnym mianowniku, powiedz coś więcej, parafraza plus)
– Komunikaty otwierające na współpracę i dające przestrzeń dla indywidualnych rozwiązań
3. Algorytm konkretnych rozwiązań w zespole
– Kontrakt zespół-trener
-Dzienniki doskonalenia
– Ustalenie mentora
Aktywne metody podczas szkolenia
Szkolenie zaprojektowane na bazie ćwiczeń otwierających umysł, trenujących konkretne umiejętności. W wersji otwartej zaplanowano: Dwa okopy, karty rywalizacji, Łańcuch parafrazy, Dialog Syzyfa
Optymalnie szkolenie powinno być zaprojektowane pod konkretne zespoły i obserwację problemów z komunikacją.
Szkolenie zaprojektowane dla konkretnej firmy charakteryzuje się użyciem podczas szkoleń takich narzędzi i gier szkoleniowych, które będą konkretnie nacelowane na rozwiązania.
Dlaczego krótkie szkolenie?
O zaletach krótkich szkoleń pisaliśmy już w artykule:http://www.ideainventor.pl/essence-learning-szkolenia-dla-pracownikow-y-i-z/
Współcześnie wszystko dzieje się szybko, a nowa generacja pracowników skoncentrowana jest na szybkich efektach i na zdobywaniu w danym odcinku czasu tych umiejętności, które po szkoleniu będzie mogła wdrożyć w życie. Jeśli podczas szkolenia skupiamy się na kilku, najważniejszych problemach-właśnie tych, które stanowią barierę w uzyskaniu optymalnych efektach, to efekt zauważany jest juz bezpośrednio po szkoleniu. Skupiamy się na rozwiązywaniu problemów. Nowe rozwiązania w zakresie komunikacji w zespole zostana po szkoleniu od razu implementowane. Tak właśnie to działa!
Zapytaj o szkolenie z komunikacji już teraz!
Skontaktuj się z nami 517 112 689
lub w formularzu kontaktowym zapytaj o to szkolenie. My wyślemy Ci kartę zgłoszenia na szkolenie.