Elastyczność oraz zmiany usprawniają prace, otwierają nowe drogi oraz zwiększają konkurencyjność.
To pracownicy są lokomotywami, od których zależy sytuacja firmy. Wyposażenie handlowców w podstawowe umiejętności sprzedażowe to pierwszy najważniejszy element.
Na tym fundamencie dopiero możemy zapalić inicjatywę poszczególnych handlowców i pokazywać im drogę.
Pokazanie handlowcom wartości indywidualnych rozwiązań, zainicjowanie ich kreatywności naszkicowanie możliwości poszukiwania udoskonaleń, rozwoju oraz pokazanie jak zapalać na co dzień ogień jest celem tego szkolenia.
Co zmieni się u uczestników po szkoleniu?
- Zdobędą wiedzę , pozwalającą uświadomić sobie działania spowalniające i blokujące dotychczasowe działania sprzedażowe
- Zdobędą umiejętność ciągłego powiększania strumienia wartości aktualnych działań sprzedażowych
- Zyskają świadomość wagi ciągłego rozwoju, samodoskonalenia w dążeniu do optymalizacji swoich działań
- Zyskają umiejętność inicjowania swojej kreatywności poprzez przekazanie technik generowania pomysłów
- Będą potrafili diagnozować własne ograniczenia i kreślić własne drogi rozwoju
- Będą potrafili sterować swoją pracą tak aby wykorzystywać swoje predyspozycje i wykorzystywać dostępne na daną chwilę możliwości
- Powiększą swoją wiedzę w zakresie automotywacji
Metody pracy używane podczas szkolenia
– Studium przypadku( case study)
– Scenki, odgrywanie ról
– Ćwiczenia indywidualne
– Ćwiczenia grupowe
– Dyskusje
– Wykład
– Symulacje
– Gry
Grupa docelowa
Szkolenie zaprojektowane dla handlowców.
Zaprojektowane tak, aby poprawić efektywność samodzielnych procesów sprzedażowych oraz zainicjować własne inicjatywy pracowników.
WUP (opis, procentowy rozkład, na doskonalenie czego poświęcany jest czas na szkoleniu)
Wiedza – 25%
Umiejętności – 60%
Postawa – 15%
Program szkolenia
I Dzień
1. Piramida realnych zmian w działaniu handlowca
- Koncepcja zmian w kontekście całokształtu działania handlowca
- Zmiana – jedyna pewna wartość
- Proces eliminowania błędów
- Rozwiązywanie problemów jako wyzwanie i wytyczanie drogi dalszego rozwoju
- Błędy powierzchownych działań samodoskonalenia
- Właściwy algorytm powiększania zasobów handlowca
- Mechanizmy psychologiczne uruchamiające bądź blokujące rozwój handlowca
– Automatyzm
– Wyuczona bezradność
– Myślenie konwergencyjne, a dywergencyjne
– Niwelowanie hamulców w szukaniu rozwiązań
METODYKA OSIĄGANIA CELU MODUŁU:
Trener poprzez wykorzystanie mechanizmów peer coachingu stymuluje uczestników szkolenia do stworzenia matrycy eliminowania błędów . Matryca jest jednocześnie mapą pokazują kierunek eliminowania błędów oraz pokazuje ścieżki budowania rozwiązań dla klientów.
W module zostanie wykorzystana m.in. gra ,, dwa okopy’’ mająca na celu uświadomić wagę mechanizmów, które blokują handlowca w wygenerowaniu dobrych skutecznych rozwiązań.
Drugim z zaplanowanych ćwiczeń jest ,, Gorące krzesło ‘’. To ćwiczenie również uświadamia ogromną wagę wewnętrznych programów na funkcjonowanie zawodowe. Poprzez odkrycie blokad uczestnicy dostają klucz do zmian.
2. Automotywacja i żelazna logika efektywnych zmian – techniki przydatne w implementacji zmian i samorozwoju handlowców
- Uświadomienie potrzeby zmian i rozwoju
- Ustalanie priorytetów ze względu na specyfikę potrzeb handlowca
- Źródła inspiracji w pracy handlowca
- Gdzie szukać pomysłów i rozwiązań
- Samoświadomość i konstruktywny deficyt w generowaniu rozwoju
METODYKA OSIĄGANIA CELU MODUŁU:
W tym module uczestnicy będą mieli okazje wyciągać wnioski z zastosowanych w module case study.
W module zostanie użyta gra ,, Poker znaczonymi kartami’’. Ćwiczenie poprzez uświadomienie ogromnej roli wiedzy w uzyskaniu przewagi, zwiększa również motywacje uczestników do stałego rozwoju.
W module zaplanowano również indywidualne ćwiczenie trenujące u uczestników myślenie wielotorowe szczególnie przydatne w sytuacjach krytycznych , gdzie istnieje potrzeba generowania szybko nowych rozwiązań. Ćwiczenie oparte na technice konstruktywnego deficytu.
3. Sprawić, by chciało się chcieć
- Instrukcje uruchamiania umysłu
- Sposoby aktywowania umysłu w pracy handlowca
- Praktyczne narzędzia aktywowania umysłu ( wielokrotne pytania, przekorne procesy, śmiałe hipotezy, wizualizacja efektu końcowego z podróżą wstecz)
• Naturalne sposoby zwolnienia własnych zasobów
– Wykorzystanie intuicji
– Wyobraźni
– Przekory
– Motywacji osiągnięć
• Koło automotywacji
• Planowanie i stawianie celów jako jedna z skutecznych metod automotywacji – SMART
WYBRANA METODA AKTYWNA
Celem zaprojektowanych w tym module ćwiczeń jest nabycie umiejętności wypracowania sobie najlepszych dróg do uruchamiania myślenia innymi drogami niż dotychczas.
Drugim rodzajem aktywności jest ,, własny zbiór SMARTÓW’’ Aktywność poprzedzona jest krótkim ruchowym ćwiczeniem pokazującym jak wielką siłę ma punkt odniesienia , który daje nam ambitny cel .
4. Ciągłe podnoszenie poprzeczki handlowca- gwarancja ciągłego powrotu klientów
• Co czyni Twoje usługi i Twoją Firmę wyjątkowym?
• Ustawienie poprzeczki wyżej-zapewnienie emocjonalnych wrażeń klientowi
– Przykłady prekursorów
• Nietypowe działania Twoje i Twoich współpracowników zapewniające pozytywne emocje Twoim klientom
WYBRANA METODA AKTYWNA
Trener generuje burze mózgów gdzie uczestnicy zgłaszają mnóstwo pomysłów związanych z zapewnieniem klientowi pozytywnych emocji budujących zaangażowanie
5. 11 i 12- TPS czyli szanowanie partnerów biznesowych i osobiste zaangażowanie ,,Genchi Genbutsu‘’ i przełożenie tych zasady w relacjach biznesowych
• Główne zasady Genchi Genbutsu
– Zaangażowanie osobiste i gruntowne zrozumienie sytuacji
– Ciągły rozwój u źródeł
– Przyjęcie odpowiedzialności za efekty
• Przykłady zastosowania ,,G G’’ w sprzedaży w wielu firmach
• Metoda przekazania dodatkowych korzyści dla klienta dzięki zastosowaniu \”osobistego zaangażowania\”
METODYKA OSIĄGANIA CELU MODUŁU:
Ten moduł jest zaprojektowany tak, aby uczestnicy uświadomili sobie wagę gruntownego zaangażowania i wagi nastawienia na ciągły rozwój. W module zaplanowano ćwiczenia grupowe w oparciu o burze mózgów.
6. Metoda mieczy samurajskich
• Właściwa mieszanka- dobór odpowiednich zabiegów , aby zdobyć przewagę na tle konkurencji
• Niepowtarzalne rzemiosło-indywidualne traktowanie-indywidualny niepowtarzalny efekt
• Mozolna praca-szlifowanie umiejętności w codziennym kontakcie z klientami i eliminowanie każdej niedoskonałości
• Wysoka jakość i niezawodność Twoich usług handlowych
• Co jest Twoim mieczem?
METODYKA OSIĄGANIA CELU MODUŁU:
W module zostaną zastosowane indywidualne ćwiczenia mające na celu uświadomienie uczestnikom indywidualną mieszankę z której wykuwają swoje techniki i tworzą własną markę handlowców.