Strategiczne zarządzanie zmianą

Opis szkolenia strategiczne zarządzanie zmianą:

Każda organizacja podlega co pewien czas istotnym zmianom. Zmiany te dosięgają wszystkich pracowników bez wyjątku. Można również zauważyć, że zmiana to jedyna pewna w otaczającym świecie.

Współcześnie dla każdego koordynatora lub kierownika umiejętność przeprowadzenia swojego zespołu przez szereg zmian jest kluczową umiejętnością.

To szkolenie w całości skupia się na wszystkich obszarach , które są nierozerwalnie związane ze zmianą w organizacji. Umiejętność angażowania pracowników i wiązania z nowym procesem, umiejętność wdrażania w nowe procesy , zaplanowanie wdrażania nowych rozwiązań to strategiczne umiejętności , które w trakcie szkolenia będą stopniowo wprowadzane na szkoleniu.

Korzyści dla uczestnika

  • Zdobycie umiejętności zaplanowania i wdrażania konkretnych działań do optymalizacji zmiany w organizacji
  • Poszerzenie wiedzy z zakresu psychologicznych typów osobowości i reakcji koordynatorów na poszczególne rysy psychologiczne pracowników
  • Zdobycie narzędzi pozwalających inspirować współpracowników do zmian w trakcie codziennych relacji
  • Zdobędą umiejętność zbudowania autorytetu w oczach swoich pracowników i współpracowników poprzez to efektywniej rozwiązują bieżące problemy podczas zmiany
  • Szkolenie stworzy możliwości zdobycia umiejętności wpływania na innych poprzez użycie odpowiedniej argumentacji .
  • Szkolenie stworzy możliwości zdobycia umiejętności wpływania na innych poprzez użycie odpowiedniej argumentacji.

Metody pracy używane podczas szkolenia

  • Ćwiczenia indywidualne
  • Dyskusje
  • Case study
  • Symulacje
  • Gry
  • Wykład

Grupa docelowa
Szkolenie przeznaczone dla osób odpowiedzialnych za wprowadzanie zmian w firmie, w zespole .

WUP (opis, procentowy rozkład, na doskonalenie czego poświęcany jest czas na szkoleniu)
Wiedza – 55%
Umiejętności – 30%
Postawa – 15%

I Edycja Dzień 1

Program szkolenia

1. Szukanie wspólnych mianowników: Ty- Pracownik – Organizacja

  • Matryca wspólnych korzyści i celów
  • Ustalenie zbioru wartości głównych i dodanych
  • Uzmysłowienie wspólnej ścieżki celów
  • Pokazanie wzajemnych korzyści na każdym etapie kontaktów wewnętrznych i z klientem
  • Specyfika zarządzania zespołem handlowców
  • Dobór metod w zależności od specyfiki pracy i zespołu
  • Co wewnątrz to na zewnątrz- waga postawy i jej przełożenie w biznesie
  • Złe nawyki w relacjach z zespołem handlowym (analiza przykładów)
  • Puzzle wiedzy o zespole (co musisz wiedzieć, aby budować relacje podnoszące efektywność pracy)

2. Profil zespołu

  • Charakterystyka ogólna członków Twojego zespołu
    – specyficzne nawyki,
    – zasoby i potrzeby
    – styl życia
  • Funkcjonowanie poznawcze Twoich pracowników
  • Jak myśli pracownik-oś psychologicznych uwarunkowań
  • Poszczególne obszary funkcjonowania ( nawiązywanie kontaktów, analiza pracowników, organizacji,  możliwości, współpraca z innymi, argumentowanie, sterowanie rozmową, finalizowanie)

3. Budowanie relacji  i motywowanie na fundamencie  potrzeb i wiedzy

  • Czego oczekują i szukają pracownicy-piramida potrzeb
  • Galopujące myśli pracownika-jak sterować tym co pracownik dostrzega w działaniu szefa .
  • Które obszary zarządzania związane są z osobistą aktywnością kierownika , a które z  aktywnością skierowaną na poprawę efektywności działań handlowców

4. Zwiększanie efektywności  i motywowanie  do współpracy naszych współpracowników

  • Postawa jako podstawowy fundament w budowaniu ducha współpracy
  • Podstawowy błąd działania schematów
  • Najbardziej znane metoda rozwiązywania problemów i inicjowania współpracy
  • Metoda Kurta Lewina
  • Metoda stopniowania emocji
  • Metoda kanapki
  • Waga przygotowania do rozmowy z handlowcem
  • Szanowanie wartości innych przy jednoczesnym przekazywaniu informacji o błędach i dalszych oczekiwaniach

5. Najczęstsze problemy z motywowaniem pracowników i ich źródła

  • Najczęstsze błędy praktyczne
  • Wiedza o naturze motywacji
  • Czynniki społeczne utrudniające  wzrastanie efektywności oraz możliwości ich eliminacji

6. Optymalne metody motywowania zespołu podczas przeobrażeń

  • Kij i marchewka
  • Rozmowy dyscyplinujące i oceniające
  • Motywowanie zależne  czyli poker znaczonymi kartami

 

7. Elastyczne metody podnoszenia efektywności zespołu podczas fazy wprowadzania zmian

  • Zebrania z pracownikami
  • Coaching i peer coaching
  • Storytelling w motywowaniu pracowników
  • Kreatywne zespoły projektowe

 

8. Monitoring

  • Narzędzia wykorzystywane do oceny pracy
  • Algorytm nadawania priorytetów poszczególnym zadaniom
  • Czynniki pośredniczące mające wpływ na monitoring pracy
  • Wewnętrzne czynniki w obrębie firmy
  • Usprawnianie procesów mających wpływ na ocenę pracy
  • komunikacja wewnątrz firmy oraz z klientami

9. Panel dyskusyjny

Scroll to Top