Szkolenie- Rozwiązywanie problemów i konfliktów przez dział HR

Opis szkolenia : Rozwiązywanie problemów w dziale HR.

 Praca z dużą ilością ludzi, dotykanie codziennie tematu zawsze budzącego emocje-wynagrodzeń oraz specyficzna rola HR będącego  pomiędzy interesami pracodawcy, a pracownika sprawia, że specjaliści pracujący w działach  HR codziennie  spotykają się z wieloma sytuacjami problemowymi i muszą radzić sobie ze stresem.

 

To 8 godzinne intensywne szkolenie skupiające się na praktycznych umiejętnościach rozwiązywania sytuacji stresowych związanych z generowaniem rozwiązań dla wewnętrznego klienta.

 

Korzyści dla uczestnika

Twarde korzyści :

Uczestnicy po szkoleniu potrafią:

  • Zanalizować i przeorganizować procesy rozwiązywania problemów
  • Stworzyć nowe narzędzia wspomagające i ułatwiające współpracę przy rozwiązywaniu sytuacji trudnych
  • Poznać szybko motywy zachowań innych i dobrach do tego optymalne działanie
  • Sterować rozmową w kierunku budowania optymalnych rozwiązań

Metody pracy używane podczas szkolenia

  • Ćwiczenia indywidualne
  • Ćwiczenia grupowe
  • Case study
  • Dyskusje
  • Wykład
  • Autorska gra zaprojektowana na szkolenie z rozwiązywania sytuacji problemowych

 

Grupa docelowa

Jest to szkolenie zaprojektowane dla  pracowników działu personalnego i działów administracji pragnących nauczyć sie sprawnie rozwiązywać problemy.

Szkolenie przyniesie bezpośrednie korzyści dla pracowników, których stanowisko pracy jest m.in  związane z samodzielnym rozwiązywanie trudnych sytuacji w kontakcie z klientami i radzeniem sobie z nieoczekiwanymi sytuacjami w pracy.

 

WUP (opis, procentowy rozkład, na doskonalenie czego poświęcany jest czas na szkoleniu) Wiedza – 30% Umiejętności – 50% Postawa – 20%

 

Program szkolenia ,, Rozwiązywanie sytuacji problemowych i konfliktów w dziale HR\’\’

 

  1. Specyfika i podłoże sytuacji problemowych w działach HR
  • Rożne podłoża zachowań międzyludzkich w sytuacjach problemowych
  • Czynniki wpływające na rozwój sytuacji- uwarunkowania psychologiczne oraz sytuacyjne
  • Podstawy psychologii społecznej leżące u podstaw interpretacji sytuacji
  • W jaki sposób analizować i poprawnie przetwarzać otrzymane komunikaty fundament, na którym budujemy rozwiązani

 

2. Zależność: umiejętności komunikacyjne, a rozwiazywanie trudnych problemów z pracownikami

    • Strategia przekazywania informacji
    • Zastąpienie chaosu, ukierunkowanym dialogiem – narzędzia komunikacji uwalniające prawidłowy dialog
    • Ukryte niewerbalne narzędzia perswazji pozwalające obniżać wysoki poziom emocji
    • Elementy niewidoczne, a wpływające na sytuacje
    • Jak mówić, by być zrozumianym
    • Zaburzenia komunikacji związane z osobą nadawcy
    • Bariery komunikacji :zwroty i określenia , które zamykają kontakt
    • Elementy przestrzeni w budowaniu ukierunkowanego wrażenia odbiorcy

3. Matryca możliwych stylów rozmów w sytuacji konfliktu

 

  • Argumenty i ukierunkowane pytania – czyli wszystko o prowadzeniu rozmówcy
  • Wybór najlepszego algorytmu postępowania

4. Umiejętność stawiania granic – potencjał rozwiązywania problemów.

 

  • Co to jest pseudo asertywność-mity o asertywności
  • Istota zachowań asertywnych
  • Konsekwencje braku asertywności
  • Brak zachowań asertywnych jako konsekwencja warunkowania społecznego
  • Proces odwrócenia warunkowania jako początek właściwego                             ,, oprogramowania’’

5. Kierowanie konfliktem i obniżanie emocji

Metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach- Metoda stopniowania emocji

 

  • – Metoda 8 kroków
  • – Metoda stopniowego rozwiązywania problemów K. Lewina
  • Techniki kagańca emocji
  • Techniki bazujące nae energii emocji w rozwiązywaniu sytuacji trudnych

6. Konflikty jako poligon doświadczenia i generator zmian

 

  • Wybór optymalnych algorytmów rozwiązań w sytuacjach spornych
  • Wieloaspektowa analiza specyfiki : merytoryczna, emocjonalna i uwzględniająca środowisko konfliktu- Dostosowanie właściwej metody postępowania
  • Prewencja czyli jeden z elementów wykorzystania trudnych sytuacji na stanowisku pracy

7. Przekazywanie informacji o błędach i nieprawidłowościach

  • Planowanie trudnych rozmów
  • Metoda FUKO
  • Metoda Kanapki
  • Metoda Zetki

8. Galeria trudnych sytuacji w Twojej firmie.

 

  1. Dział HR- najczęstsze problemy i wygenerowanie optymalnych wzorców reakcji
  2. Stworzenie listy najbardziej przydatnych technik w codziennej pracy
  3. Plan osobisty :poszczególne etapy osiągania asertywności na poziomie nawyku

Zapytaj o szkolenie lub zarezerwuj swoje miejsce  już teraz!

 

\"\"                  Skontaktuj się z nami 517 112 689 

lub  w formularzu kontaktowym zapytaj o to szkolenie. My wyślemy Ci kartę zgłoszenia na szkolenie.

KONTAKT

 

Scroll to Top